Christmas message from Bishop Zarama

Dear Brothers and Sisters in Christ,

As we continue to pray and reflect this Advent season, let us look to welcome Christ as though He were coming for the first time.

At Christmas, we give thanks to God for sending his Son. Through the Holy Family, Mary our Mother and Saint Joseph, Jesus came to experience human life with us. Through him, we know that God understands us.

By striving to live more fully in the presence of Christ during Advent, we will be prepared to celebrate not only the birth of Our Savior but the great gift of His love we have received through Him.

When we gather with our family members and friends this season, let us celebrate the joy of that gift. Please know that I am thankful for the gift that you are to our Church, and I will keep all of you in my prayers.

Through the intercession of our Holy Family, may our Lord Jesus help us to live as God's family at Christmas and throughout the New Year.

Luis Rafael Zarama
Bishop of Raleigh

Queridos hermanos y hermanas en Cristo:

En esta temporada de Adviento, mientras oramos y reflexionamos, esperamos con ansias para recibir a Cristo como si viniese por primera vez.

Durante la Navidad le damos gracias a Dios por enviar a su único Hijo. A través de la Sagrada Familia, Jesús -- junto con María y José -- vivió como un ser humano más entre nosotros. Por Jesús es que sabemos que Dios nos comprende.

Al esforzarnos por vivir más plenamente como cristianos durante el Adviento, estaremos mejor preparados para celebrar, no solo el nacimiento de Nuestro Salvador, sino también, la riqueza de Su amor.

Cuando nos reunamos con nuestros familiares y amigos en esta temporada, celebremos la alegría de esa riqueza. Sepan que estoy inmensamente agradecido por el regalo que son Uds. para nuestra Iglesia y que están siempre en mis plegarias.

Que nuestro Señor Jesús, por intercesión de la Sagrada Familia, nos ayude a vivir como familia de Dios, en la Navidad y durante todo este Año Nuevo.

Luis Rafael Zarama
Obispo de Raleigh